Sunday, March 11, 2007

nakládaný hermelín




co mozna powidziec o marynowanych czeskich serach?
Ze sa esencja czeskiej kuchni?
Sa niewatpliwie esencja czeskiej kuchni, nawet dla tych ktorzy jedza mieso nawet na deser :)


Przepis na marynowany hermelín czyli marynowany ser typu camembert (cz. nakládaný hermelín):

4 krazki sera hermelín zalewam
oliwa i olejem slonecznikowym dobrej jakosci (wymieszane pol na pol)
dorzucam:
kilka kulek czarnego pieprzu
kilka kulek ziela angielskiego
pare listkow laurowych
kawalek suszonej cytryny (w wersji nieortodoksyjnej)
i suszona papryczke chilli

Ser maceruje z 5 dni (4 dni marynowania to absolutne minimum), najlepiej w temperaturze okolo 20 st.C. Nastepnie podaje jako przekaske z oliwkami, ostra feferonka (pikantna marynowana papryczka) i swiezym pieczywem, dla Lukasza z pravým rohlíkem, ale o tym kiedy indziej :-)


PS.1. Dla jasnosci dodam, ze ser hermelín to czeska wersja sera camembert. 
PS.2. Polecam strone dedykowana marynowanemu hermelinowi: www.nakladanyhermelin.cz :)
 

4 comments:

Unknown said...

Podoba mi się ten przepis i na stole pięknie musi wyglądać. W niedzielę na śniadanie coś takiego serwować z upieczoną własnoręcznie bagietką z bazyliowym masłem.

Ania Włodarczyk vel Truskawka said...

Basiu, jestem w trakcie spisywania przepisów. Hermelin już u mnie w kajecie wylądował :)

Ewelina Majdak said...

Basiu dzisiaj nastawiam :)
Jeden pikantny i jeden zwykły :)
Dorzucę cytrynę suszoną i chyba ciut sumaku :)

buruuberii said...

Dorzuc Polcia jakas ostra papryczke, a nawet z 5 suszonych :)
A ja zrobie jak skoncza mi sie zapasy gruyere :P